Marketing Automation i E-mail marketing to najnowsze narzędzia, które potrafią zmienić marketing szastający pieniędzmi z nadzieją na zwrot, w precyzyjny mechanizm pracujący na siebie i przedsiębiorstwo, wiodący do sprzedaży i gwarantujący sprzedaż.

Co w kryzysie robi zarząd przedsiębiorstwa? Tnie koszty zewnętrzne i wewnętrzne, w pierwszej kolejności marketingowe. Dlaczego? Z powodu nieprzeliczalności na sprzedaż. Co zmienia Marketing Automation i E-mail marketing? Właśnie przeliczalność – cyfry, które mówią jak i dlaczego klient kupuje, ale także gdzie i dlaczego rezygnuje z zakupu. Czy to ważne? Biorąc pod uwagę, że zmienił się model sprzedażowy, bo:

  • klient wcześniej robi research online (prawie 90% osób),
  • ma wiele (często nawet kilkanaście) punktów styku z produktem (touchpoints),
  • realizuje zakup korzystając z okazji (bon, voucher) lub czekając na nią,
  • decyzję o zakupie podejmuje dużo wcześniej,

to kluczowa wiedza, która odwiedzających zamienia w klientów. Warto dodać do tego fakt, że towar sprzeda się sam pod warunkiem, że klient o nim wie i ufa naszej wiarygodności. Dlatego ma sens łączenie całościowo SEO, marketingu treści, marketing automation i e-mail marketing. Ale języczkiem u wagi jest informacja, którą zaszczepi Marketing Automation:

  • przygotowując potencjalnego klienta do sprzedaży (dążenie do leadów),
  • przekazując dane o gotowych na zakup klientach,
  • edukując tych, którzy już uczestniczą w procesie sprzedażowym, np. z wykorzystaniem e-mail marketingu,
  • tworząc dynamiczne strony WWW – dopasowane do konkretnego odbiorcy,
  • automatyzując sprzedaż,
  • robiąc w locie pomiar ROI,
  • analizując procesy i działania w kontekście marketingu-mix.

Proces odbywa się w automatyczny sposób na 4 poziomach:

  • Pozyskanie
  • Edukacja
  • Sprzedaż
  • Utrzymanie

Dlaczego warto połączyć E-mail marketing w ramach systemu automatyki marketingowej?

1. Marketing Automation daje profesjonalny e-mail marketingowy za darmo bez limitu wysyłanych wiadomości

W Marketing Automation masz własne konto do wysyłek newsletterów i system do e-mail marketingu bez ograniczeń wysyłek i bez dopłat. Więc w tych samych kosztach masz niejako gratis CRM, dynamiczne treści na WWW.

2. Marketing Automation wychwytuje pojedyncze osoby odwiedzające Twoją witrynę WWW lub sklep i monitoruje je – gromadzisz unikalne dane umożliwiające zwiększenie sprzedaży

System marketing automation monitoruje zachowanie konkretnych osób na całej stronie www. Znasz i dowiadujesz się z jakiej frazy dany potencjalny klient wszedł na stronę i jakie strony odwiedził. Dzięki temu masz wiedzę na temat zainteresowania potencjalnego klienta.

3. Marketing Automation umożliwia edukację potencjalnych klientów w programach Lead Nurturing

Twój marketing – jako edukator potencjalnych klientów i sprzedawcy (lejki sprzedażowe i CRM) razem realizują cele sprzedażowe. Dział marketingu przygotowuje potencjalnych klientów do kontaktu i tworzy procesy edukacyjne uwzględniające wszystkie dostępne kanały.

4. Marketing Automation dostarcza informacje dla handlowców o potencjalnych klientach (Lead Scoring) oraz wskazuje z którymi klientami się kontaktować.

System Marketing Automation bada zachowanie klienta i dostarcza handlowcom informacji o Scoringu potencjalnego klienta i wskazuje idealny moment do rozpoczęcia sprzedaży bezpośredniej.

5. Integracja z systemami CRM / ERP / transakcyjnymi i wykorzystanie danych o transakcjach i zakupach do automatyzacji

System marketing automation umożliwia zaawansowaną integrację z systemem CRM u klienta i odzwierciedlenie cykli sprzedażowych w systemie MA i automatyczne transportowanie danych transakcyjnych klientów. Dzięki temu w systemie Marketing Automation mamy doskonałe połączenie danych behawioralnych i transakcyjnych, które możemy następnie wykorzystać do automatyzacji.

Chętnie przedstawimy dalsze szczegóły. Zapraszamy do kontaktu: 323-760-200